Friday, March 23, 2012

韓國 熱門入口網站 Korean popular portal sites


I'm going to introduce you some Korean popular portal sites !
我將會介紹幾個韓國熱門的入口網站!

The first one is NAVER ~!
第一個是 NAVER ~!


http://www.naver.com/
NAVER 網址

Actually, NAVER is my favorite webstie
NAVER其實是我最喜歡的入口網站

becuase I can easy to find good information in this site.
因為我可以在這入口網裡 很輕易的找到很多我要的資訊.

Also, I always looked at 실시간검색어 real time search word
我也總會看看這網站裡 ,當下被大量搜尋的關鍵字(실시간검색어)

that shows the hottest issue of the time.
因為它會顯示當下最熱門的事件 
NAVER has really good blogs, so it helped me in various ways.
NAVER真的算是一個很便利的入口網站,也因此 它幫了我在搜尋資訊上很大的忙



The seond one is NATE.
第二個入口網是NATE

http://www.nate.com/
NATE網站

Nate was originally Cyworld  !!
NATE 就是原本的Cyworld !!

Cyworld was so popular in Korea, but nowadays many Korean likes to use Facebook.
Cyworld 曾經在韓國非常受到大家喜愛,但現在韓國人喜歡使用FB(臉書)

When I visit the NATE, I alwasy check some articles.
當我在瀏覽NATE的時候,我總會搜尋一些文章

Nate has "Best Reply"system which is called 베플 in Korean.
NATE 也有一項功能,韓國人稱它為 "最好的回覆"(베플)

Through 베플, I can see that the opinion of Korean people's thoughts about the article.
從這個" 最好的回覆"(베플)功能,我可以看到韓國人對他們閱讀過後文章的想法

"베플"通常會是在一篇文章的下面,有些網友會在看完這篇文章後寫下自己的評論,
如果有其他網友覺得他寫的評論很讚的話,可以按下"讚".在文章下面就會出現
前三名就是網友認為"最好的評論"(베플)
베플 has a lot of creative thoughts, critical opinions, and funny comments.
在這個베플裡,你會看到很多創意的想法,批判性的意見或是有趣的評論

Also, Nate pann 네이트 판 has very intersting stories and celebrities' pictures
 同時,在 NATE這入口網裡的네이트 판系統中,也有很多非常有趣的故事和明星的照片

Blog is also getting popular !!
NATE 入口網裡的部落格也越來越受大家歡迎!!



The last one is Daum 다음 !!
 最後一個是 Daum!!
http://www.daum.net/
Daum 網址

Daum is as same as naver and nate !
Daum入口網站跟NAVER和NATE 幾乎是一樣的

I'm not using this website so much,
我並不常使用這入口網

but this one is my boyfriend's favorite site.
但這卻是我男朋友喜愛的入口網站 其中之ㄧ

When I was talking with him by SKYPE,
每當我正用SKYPE跟他聊天的時候

he was alwasy searching some information in Daum
 他總會在Daum 上搜尋一些資料

especially sports news.
尤其是運動新聞

So, I always asked him
所以我常問他

" Are you watching Daum sports news again? Plz talk with me !!! "
"你是不是又再看Daum的運動新聞? 請跟我講話啊!!"

Yes.. Daum is my rival... ㅋㅋㅋㅋ
沒錯....Daum 是我的競爭對手.....哈哈哈



I hope you enjoy this posting !!
我希望你們喜歡我的文章!!





No comments:

Post a Comment