Wednesday, January 16, 2013

韓國 首爾美術館- 提姆.波頓 藝術作品展覽 Tim Burton Exhibition at Seoul Museum of Art




Almost a week ago, I uploaded some pictures of Tim Burton exhibition at Seoul Museum of Art on facebook.
大約在一個星期以前,我在臉書上傳了一些提姆波頓(Tim Burton)在首爾美術館展覽的照片

Nowadays, this exhibition is the most popular exhibition in Korea.
這個展覽是目前韓國最受歡迎的展覽

As you know, Tim Burton is one of the most famous Moive director in USA.
就像大家所知道的,提姆波頓(Tim Burton)是美國知名的電影導演之ㄧ

I love his movies so much.
我非常愛他的電影.

 Actually, Yain & I planned to go there together, but we couldn't make it. ㅠ_ㅠ
實際上,我本來計畫要和Yain一起去看的,但是我們卻沒去成.

I feel sorry to Yain.
對Yain我感到很抱歉


Anyway I went to there last week, and I want to introduce this great exhibition.
不過,我上星期還是去了這個展覽,我想要跟大家介紹這個很棒的展覽

I heard it was the first exhibition in Aisa and the last exhibition in the world.
我聽說 它是亞洲的第一個展覽,也將是全世界的最後一個巡迴展覽場次




Price 價錢




Adult(成人) : 12,000won
Teenager(青少年) : 10,000won
Kid(孩童) : 8,000won

 if you have Hundai credit card, you can get 20 % off.
假如你們有現代銀行的信用卡,是可以拿到八折的優惠

But I don't think that tourist can get the discount because it's Korean credit card company.
但我不認為觀光客可以拿到折扣, 因為它是韓國的信用卡公司


You will take about 40minutes to look around this exhibition.
你們可以有大概40分鐘的時間參觀這個展覽

Every monday and holidays  are off days.每個星期一和星期日是休館日

However, you can see this exhibition during Korean New Year's days.
然後,即便是在韓國的新年節日期間,
這個展覽還是有開放的




Inside of exhibition hall, you can not take a picture.
除了展覽廳外,其他地方是不能拍照的

So, I will only show you some of his art works.
所以,我將只能 讓你們看看 一部分他的藝術作品






This exhibition was very intersting for me because I could feel who Tim Burton is.
我對這展覽非常感到興趣,因為我可以從這展覽了解到提姆波頓(Tim Burton)這個人的性格

They gathered all kinds of Tim Burton art work since he was very young.
整個展覽,搜集了所有提姆波頓(Tim Burton)自非常年輕時期的藝術作品

Also I surprised that Tim Burton's sence of humor.
我也對提姆波頓(Tim Burton)的幽默感 感到很驚訝

He wrote some sentences on his art works, and they were really hillarious.
他在他的作品上寫了很多句子,而那些都超爆笑的

If you have chance to come to Korea before this exhibition ended, I really hope you to go there.
如果大家有機會在這個展覽結束前來韓國的話,我真的希望你們可以去那裡看看




 2012.12.12 ~ 2013.04.14 (日期)

Seoul Museum of Art (地點)
Sesomun
首爾美術館- Sesomun


Location(位置)
near Seoul Cityhall station exit 10
(靠首爾市政廳 出口10)

http://sema.seoul.go.kr/
(網址)





* SeMA ( Seoul Museum of Art) always have free exhibition.
SeMA(首爾美術館)常會有免費的展覽喔


快來成為我們FB的朋友吧!

1 comment:

  1. Next Station is HK?? I want it in Hong Kong!!!!

    ReplyDelete