Wednesday, June 20, 2012

韓國 北村刀削麵(黃生家刀削麵) 북촌 칼국수 Bukchon Kalguksu




After I went to Bukchon Hanok Village, I went to Bukchon Kalguksu where is famous restraurant near here.
去了北村韓屋之後,我去了那附近的一間知名餐廳,北村刀削麵

I heard that Sam-cheong dong's Kalguksu is very famous, but I've never tried it.
我曾聽說三清洞的刀削麵非常有名,但是我之前從來沒吃過.

So, I went there !! ><
所以我到了那裡!! ><

I went there little bit early time for lunch, so there was not so many poeple in there.
( I went there around 11 am haha ) 
午餐時間,我是有點早到了,所以那時並沒有太多人
(我大概中午11點到的 哈哈)

Here is near the Sam-cheong dong Cafe street, so you might easy to find it.
這裡很靠近三清洞的咖啡街,所以你們可能很容易就找到這間店









I choose the 사골칼국수 ( Handmade Chopped Noodles).
我點了手工刀削麵

I heard that this restraurant is very famous Jumbo Dumpling.
我聽說這家餐廳有名的是他的大水餃

However, I didn't try it because we didn't want to eat lots of food for brunch haha.
但是我並沒試那道.因為我不想在我的早午餐時吃太多 哈哈




Kimchi !!! >< 
泡菜!!!><

Korean people always eat Kalguksu with Kimchi !!! 
韓國人總是吃刀削麵配泡菜!!!

So we just need Kimchi for Kalguksu haha !! >< 
所以我只需要泡菜配我點的刀削麵 哈哈!!><



I could feel that why this restraurant is famous !
我可以感到為什麼這間餐廳這麼有名!

However, I tried many similar kalkusu, so I didn't feel that this kalkusu is so special. 
但是我曾試過很多相似的刀削麵,所以我並不覺得這刀削麵有多特別

But, it was still good !! ><
但它還算不錯啦!!><

I think this is good place to go near the Bukchon Kalguksu. 
我想這會是一個靠近北村韓屋又值得來一趟的好地方

I hope you enjoy my posting !!! >< 
我希望你們喜歡我的po文!!!><

4 comments:

  1. 好像很不錯耶^^



    新村是不是也有間有名的刀削麵...不知道好不好吃呢^^?

    ReplyDelete
  2. 韓國的刀削麵跟台灣所謂的刀削麵是不是很不一樣呢??

    ReplyDelete
  3. %%CHINESE_RAND%%CHINESE_RAND%%CHINESE_RAND



    很熱鬧的地方,互訪一下,增進感情!

    全身油壓,舒壓,指壓,粉壓,按摩;;;;聯系方式,及時通:chole62236 電話:0916~947~181(軒軒),請放心預約;;;服務好,技術優

    ;;;預約按摩專線:0916-947-181(軒軒)<br>



    %%CHINESE_RAND%%CHINESE_RAND

    ReplyDelete
  4. 刎乐僅



    這裏真不錯!!好文章!

    你被過敏煩死了嗎



    請搜尋罩敏



    侙佽

    ReplyDelete