Tuesday, June 19, 2012

韓國 北村韓屋 북촌한옥마을 Bukchon Hanok Village


I went to Bukchon Hanok Village in Seoul !!
我去了首爾的北村韓屋

Here is popular place for couples.
這裡是韓國情侶們的熱門觀光景點

Also, Bukchon Hanok Village is one of the famous tourist attration in Seoul.
北村韓屋也是首爾裡有名的遊客旅遊景點之ㄧ

I'd like to tell you how to go there.
我想告訴你們將如何到那


There are several ways to go Bukchon Hanok Village,
but I choose the way that I don't need to walk up the street.
到達北村韓屋是有一些不同的途徑,
但我選擇的那個途徑,是我不需要走一段很長的上坡路

The closest exit is exit 2.
最近的出口是出口2

however, if I choose to the way to go, I need to walk up all the street !!
但是如果我選擇這個出口的話,我必須要走很長的上坡路!!

So, You should arrive at 안국역 An-guk station.
因此,你們要先到安國站


You take a exit 1, and go straight.
然後你們要到一號出口,之後直走


You need to go near the 광화문 Gwanghwamun.
你們必須走到接近光化門 


The bus staion is right infront of Gallery Hyundai.
巴士站就在Gallery Hyundai的前方


You will take 종로11 Jong-ro11 bus,
你們要搭종로11號的公車

and your destination is 삼청동주민센터 Sam-cheong-dong Community Center ( Sam-cheong-dong Ju Min Center)
最後你們是要在三清洞社區活動中心下車


This is the bus !!
這是那班你要搭的11號公車!!

When you arrived there, you can find the sign .
當你抵達了那邊,你就可以找到這個標誌

Just little bit walk up the stairs, you will find 8경 8kyeong.
只要走一點階梯,妳就會發現 8경

Bukchon Hanok Village  has 8 kinds of photo spots, and we called the spots 8kyeong.
北村韓屋有八個有名的景點(photo spots),韓國人稱它為8kyeong


It was at 8th kyeong, and I took the picture of photo spot.
這是在第八景,我照了一張代表八景圖示的照片


I really want you to wear sneakers or runnig shoes because there are so many stairs and uphills.
我真的希望你們是穿著運動鞋或步鞋過來這裡,因為這裡有好多的階梯和上坡要走








Here is one of the most famous spots where is 6th Kyeong.
這裡是其中一個著名的景點,它是八景裡的第六景


 Some people live in Bukchon Hanok Village, so we need to be quite for them.
還是有一些人是住在北村韓屋裡的,所以我們必須為他們保持安靜.


There are 8 kinds of photo spots, but I didn't go 1,2kyeong because I was super hot...
雖然這裡有八景,但是我並沒有到第一,第二景,
因為我當時感到實在太熱了



Also you can find a couple of stores that you can buy it !! ><
你們可以在這看到一些商店,可以在這裡買些東西


when I saw this public bath, I feel like I was in the old movie.
當我看到這個公共浴池,我覺得我好像置身在老電影裡哦


Here is the Tourist information office.
這裡有一間遊客資訊中心

I hope you to go there.
我希望你們可以過去看看

Actually, if you follow my way, you can't find this information center.
事實上,如果你們是跟我來的途徑一樣的話,你們是不會看到遊客中心

However, if you go to the exit 2 and go straight, you can find information center.但是如果你們是走出口2然後直走的話,你們就會發現這個遊客中心

After I saw the  Bukchon Hanok Village , I went to Sam-cheong-dong Cafe street.
在我看完了北村韓館,我去了三清洞的咖啡街


This is one of the coffee shops in there.
這間是三清洞裡其中一間咖啡廳


I love Sam-Cheong dong.
我很愛三清洞

Here is very pretty, I feel comfortable when I was there.
這裡非常漂亮,而且當我在這裡時我感到很舒服

Here is next to 인사동 In-sa-dong !!
這裡是位在仁寺洞附近!!

When you come to Korea, I really recommend you to go there !!
當你們來韓國時我真的推薦大家到那看看!!

No comments:

Post a Comment