Sunday, June 17, 2012

韓國&台灣 交換日記(2) 老少戀

2012.06.14
안녕 야인언니 ㅋㅋ
영어로는 그냥 야인이라 부르지만 ㅋㅋ
한국어로 쓰니 언니라고 불러야 할것 같아 ㅋㅋ 히히
나도 신사의 품격 보는데 ㅋㅋ 재밌어 !! ><
특히 김수로가 너무 웃긴것같아 ㅋㅋㅋ
아저씨4인방 ㅋㅋㅋㅋ
나이많은 남자랑 어린여자랑 사귀면 흠.. 사람마다 다른데 ㅋㅋ
남자들이 아저씨라고 불리는거 싫어해서 보통은 다 오빠라고 부를꺼야 ㅋㅋ
여자들도 아줌마라고 불리는거 싫어하는 것 처럼 ㅋㅋㅋ

나이많은 남자와 어린여자가 사귀는것에 대해 한국사람들이 아주 큰 거부감은 없는것 같아 ㅋ

다들 그냥 처음에 놀래고 ㅋㅋ 아........... 하는 반응? ㅋㅋ

그런데 부모님들은 별로 안좋아하실듯 ㅠㅠ ㅋㅋ
우리엄마도 별로 안좋아할것 같아 ㅋㅋ
내가 나이 많은 남자랑 사귀면 왜 아저씨랑 사귀냐고 나보고 그럴것 같아 ㅠㅠ ㅋㅋ
어째든 ㅋㅋ한국도 대만처럼 흔하지는 않지만 ㅋㅋ 종종 있긴있어 ㅋㅋ
요즘에 너무 재밌는 드라마가 많아서 ㅠㅠ 완전 뭘 봐야할지 모르겟어 ㅠㅠ ㅋㅋ
오늘 사촌들이랑 여름에 뭐하고 놀지 카톡했는데 ㅋㅋ
아 !! 워터파크가고싶어 ㅠㅠ ㅋㅋ 완전완전완전 재밌음 !!!!!!!!
혹시나 여름에 한국올일 있음 내가 꼭 워터파크 데려갈께 !!
진심 엄청재밌음 !!!!!!!!!!!!!!! 꺅 !!!! ㅋㅋ
대만에도 워터파크 있어?  대만은 여름이 한국보다 길어서 많이 있을것 같은데 !!
>< 재밌어??? 있으면 나도 가보고싶따 !!><




Hi Yain Un-ni !!

I usually call you just Yain,  I think I need to call you Yain Unni because I’m writing in Korea now.haha

I’m also watching 신사의 품격 nowadays, and I think 김수로 Kim Su-ru is very funny !! ><
4 A -jeo-ssi ㅋㅋㅋ

When older guy has a younger girlfriend what they call each other.. humm. I think it’s depend on the people.

I think man don’t like to be caledl A-jeo-ssi as women don’t want to be called A-jum-ma, so the younger girlfriends might call them O-ppa, not A-jeo-ssi haha

I think Korean people really doesn’t care about older guy and younger girl couple, but when they heard it at the first time, they might be surprised, not too much.

In my opinion, the woman’s parents don’t like it that their daughter has a older boyfriend.

I think if I have a older boyfriend, who is older than me about 10 years old, my mom will tell me why you become a couple with a A-jeo-ssi. haha

Anyway, this is not common like Taiwan, but we still can see some of them.

Nowadays, a lot of drama is sooooooooo good !!
I don’t know which one I should watch it. !!!! OMG !! haha

Today, I am talking with my cousins where is good for us to spend our summer time !!
I really wanna go to water park such as Caribbean bay because it is so much fun there. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

If you are coming to Korea during summer time, I will take you !!! ><

Water park is seriously excited to hanging out with friends!!!!!!!

Does Taiwan has water park ? I think Taiwan has long summer time to compare with Korea, so there are lots of water park in Taiwan.

How is it ? I wanna go there !!! ><


嗨 Yain姐姐,
我通常只叫妳yain,但因為我現在寫的是韓文,所以我想我必須要叫妳一聲yain 姐姐.哈哈..
我最近也有在看"紳士的品格",我覺得金秀路(김수로)好有趣喔!!><
當年紀大的男人有一個小女朋友,他們是怎麼互相稱彼此的呢?..嗯我想那要看他們自己囉..

我想男人都不喜歡被叫大叔,就像女人不喜歡被稱大嬸一樣....

所以年紀小的女人也可能稱年紀年長很多的男友"哥哥"而不是"大叔".哈哈

我想韓國人並不會在乎"老少戀".但是當韓國人第一次聽到有人是"老少戀"時還是會感到驚訝,但不會有太大的反應.
我認為韓國女生的家長們不會喜歡他們的女兒有一個年紀長很多的男友.
我想如果我有一個年紀長我大概十歲的男友,我媽媽一定會問我為什麼要跟一位"大叔"在一起.

不管怎樣"老少戀"可能不像台灣普遍,但它還是存在於韓國.

近期有好多好好看的韓劇,我都不知道要看哪一部了.天啊.哈哈..

今天我跟我表姊們討論,哪個地方是適合渡過我們的夏日時光.
我真的好想要去水上樂園,像Caribbean bay,因為那裡真的好好玩唷!!!!!
假如你夏天來韓國的話,我就會帶妳去那裡的!!!><
水上樂園真的是一個和朋友相約的刺激好地方.
台灣有水上樂園嗎?
我想 跟韓國比較 台灣的夏天應該比較長,所以在台灣應該有很多水上樂園吧.

它們是如何呢?我想要去看看呀!!><



1 comment: