Friday, September 28, 2012

韓國 中秋節快樂!!!韓國感恩節!! 추석 Happy Chu Seok !!! Korean Thanksgiving day !!



Happy Chu Seok !!!! 
中秋節快樂!!!!

Chu Seok is one of the biggest holiday in Korea !!
中秋節是韓國大節日之ㄧ!!

Chu Seok holiday is from September 29 to October 1.
中秋節假期是從9/29-10/1

I can eat lots of delicious food during the holiday, so I'm so HAPPY now !!!
因為我可以在中秋節吃到很多美味的食物,所以我現在超快樂的!!!



This is 송편 Song Pyeon !!!
這是松糕!!!

>< Song Pyeon is a rice cake, and this is representative food of Chu Seok.
><松糕算是一種年糕,它是中秋節最具代表的食物.

It's sweet  and ... humm. I don't know how I can explain it.
它是甜的而且....恩 我不知道要怎麼去解釋它

Anyway it's GOOOOOOD !!!
總之它吃起來很好吃!!!




haha During this holiday, I can easily see this kind of scene. ㅋㅋ 
哈哈 在這個節日時期,我可以很輕易就看到這種場景哈哈

Father , daughter, or son are always eating while mom is cooking. ㅋㅋㅋㅋ 
這場景就是當媽媽正在煮飯時,爸爸、女兒和兒子總是在一旁吃.哈哈哈

I love this picture because it express very well how Chu Seok looks like.ㅋㅋㅋ 
我愛這張照片,因為它把韓國中秋節看起來的樣子很傳神的表達



We also can eat various kinds of Korean traditional pancake (전 or 부침개).
我們也可以吃到多種的韓國傳統煎餅

I always feel that I got lots of weight after Chu Seok holiday haha
我總覺得在中秋假期後我的體重會上升好多 哈哈



There are lots of fall season fruits. ㅋㅋㅋ
這裡有很多種秋天的水果 哈哈哈

Love Love Love Love 
超愛超愛超愛的



강강술래 Gang Gang Sul Lae
韓國傳統圓圈舞

This is one of the representative folk play. 
這是一種代表性的民俗遊戲

Most Korean don't do this game during Chu Seok... ㅋㅋ
大部分的韓國人在中秋節是不會玩這遊戲的...哈哈

But it is very famous folk play.
但它卻是非常知名的民俗遊戲

It has long historical story.
它有一個很長的歷史故事背景


If you are curious about Ganggangsulae , I hope you to click the wikipedia link !
假如你對圓圈舞好奇的話,我希望你們可以點 上面的維基百科網址連結

October is my favorite month of the year.
十月是一年裡我最愛的節日之ㄧ

I'm really happy !! ><
現在我真的很快樂!!><

I hope you have wonderful weekend and holiday !!! 
我也希望你們有很棒的週末和假期!!!

1 comment: