Tuesday, December 16, 2014

韓國人::Living in Taiwan:: 대만 가오슝 高雄 Macu - fresh fruits with tea



지난 주말에 야인이랑 함께 점심을 먹고 Macu 라고 불리는 음료수 가게를 갔어요
신선한 과일들을 써서 음료는 만드는곳이예요 ! 

Last weekend, I went to  Macu which is fresh fruit shops near our lunch place.
they are using real fresh fruits.




 대만의 거의 모든 음료가게들은 왼쪽 처럼 저렇게 티를 우려내는 곳들이 있고 그리고 컵을 포장해주는 곳이 있어요. 거의다 공차랑 비슷하게 생겼는데 메뉴들이 달라요 ! 맛도 조금씩 다르구요.

Most of tea shops look like this store. They have tea pots and place for the packing the plastic cups.
If you know Gong Cha store, you can think that most of tea shops just look like that.
However, all the shops have different menu and flavor. 






여기가 다른곳과 다른 점은 바로 생과일과 티를 섞어서 만든다는 점이예요.
사실 처음에 자몽이랑 녹차를 섞는다고 해서 ㅋㅋㅋㅋㅋ 
상상 불가능맛 ㅋㅋㅋ 
키위랑 녹차 의 맛은 상상이 되시나요 ? ㅋㅋ 
저는 자몽을 먹었는데도 아직 키위가 상상이 안되요ㅋㅋ

What is different thing from other tea shops? 
If you see the above picture, you can read that "Grapefruit green tea".
Can you believe that Grapefruit mixed with green tea??? 
WOW !
I was so surprise that they can mix together. 
Even if I already tried Grapefruit green tea, I can not imagine Kiwi green tea. haha
I should try Kiwi one !





정말 생과일을 팍팍 갈아주는데도 가격이 너무 감사하네요 ㅋㅋ 
한국이였으면.. 과연 얼마를 받을지... ㅋㅋ 
가격이 싼것이 플라스틱 컵에 주는거구요. 비싼건 통에 담아주는거예요
통은 다음에 들고오면 10위엔을 할인해준다고 하더라구요

어째든 컵에 먹는것들이 한국돈으로 2000원이 안되는 가격들이니 정말 감사합니다.

They are using real fruits, but the price is still really cheap.
I can not imagine how much it will be in Korea.

The cheaper price is for a plastic cup, and the higher price is for a plastic bottle.
Both of them are pretty big .

If you are using the plastic bottle again, they will discount 10 taiwanese dollars for you.

Anyway, drinks are mostly about 2 dollars. Wow it just lovely price.
I really really love Taiwan !


이곳에서 가장 유명한 메뉴는 토마토쥬스라고 하더라구요 ! 
이건 얼음이랑 같이 갈아서 줘서 여름에 먹으면 진짜 최고 일듯 ㅋㅋ 


Plum tea with tomatoes is one of the signature menu of the tea shop.
They ground tomatoes with ice, so it must be very cold and good for summer season.




키위, 토마토
Kiwi, tomato.





tangerine






여기 보이는 음료가 제가 주문한 자몽녹차예요 !

와.......... 진짜 짱 맛있습니다.
안먹었음 어쩔뻔.... ㅠㅠㅠㅠㅠ 
정말 감동을 부르는 맛이예요 !!! 

제가 또 자몽을 엄청 좋아하는데 거기에 향긋한 차가 ! 와
짱 !

사실 이 음료는 원래 파는거랑은 조금 다른게
제가 주문하는곳에서 친구한테 어떻게 자몽이랑 녹차를 섞어서 만드냐고 
혼란에 빠진 모습을 본 점원이 먹기 좋으라고 매실을 하나 넣어줬어요 ㅋㅋㅋ 
사실 매실을 넣어준다고 해서 더 혼란에 빠졌는데 우와우 !
진짜 짱 맛있습니다. 

하지만 매실넣으면 최대한 빨리드셔야 해요 ㅋㅋ 
점점 매실이 우러나와서 점점 맛이 없어질수 있습니다 ㅋㅋ 


This is "Grapefruit green tea" !!! 
This is such a great great great drink !!!! 
Wow.  

I just fall in love this this drink.

So good !


If you love grapefruits, you will love this tea.

Actully, my drink was little bit different from original one because a clerk add plum at my drink.
I was confused that they were mixing great tea with grapefruit.
so, I asked my friends for several questions.

The clerk saw me that I was very confused with this drink, and she added plum for better taste.

However,  when I heard that she added plum in my drink, I was confused again. hahaha 

Can you imagine what kind of flavor that Grapefruit+green tea+plum are all mixed at a drink?

However, the result was so great.

You should try !

I can not explain the flavor. Just so good.

BUT, if you had plum in your drink, you should finish it as soon as possible. 
Plum will change your drink's flavor.


자몽이 정말 그대로 씹히면서 크기도 엄청큰게 ㅋㅋ 
맛있습니다. 

내일 당장 키위나 토마토를 먹어야겠어요 ㅋㅋㅋ


친구가 말하길 Macu는 타이페이에는 분점이 없다고 하네요. ㅠㅠ 

어째든 정말 강추 드립니다. 


While you are drink this drink, you can chew the grapefruits..
Also, it's quite big ! 

I will get kiwi or tomato tomorrow. 
I can't wait !!!


But I heard that they don't have store at Taipei.

Anyway, I highly recommend you this drink shop !



Homepage 


If you have Facebook or instragram, please add me !


::FACEBOOK:: 

::INSTAGRAM::
YEONGAEYAIN









No comments:

Post a Comment